• Melding verlopen beveiligingcertificaat

Melding verlopen beveiligingcertificaat

Het kan zijn dat je sinds dinsdagochtend een melding krijgt op jouw mailprogramma, device of de webmail dat er geen verbinding kan worden gemaakt met het correcte beveiligingcertificaat. Wij hebben die ochtend onze beveiligingscertificaten voor de mailhosting van web15 vervangen. Het kan hierdoor zijn dat je een pop-up melding ontvangt. Lees hier meer over de oplossing.

  • Herstart eerst je apparaat of mailprogramma. Als de accountinstellingen al goed ingesteld stonden, maakt het programma weer op de juiste manier verbinding met onze servers.

Lukt het nog steeds niet? Dan zijn de accountinstellingen van jouw mailbox niet goed ingesteld in het mailprogramma. Aanpassen verschilt per mailprogramma. Een voorbeeld bij de Apple Mail:
  • Ga naar Wachtwoorden & accounts onder Instellingen
  • Selecteer het desbetreffende e-mailadres onder 'Accounts' waarvan je de instellingen wil wijzigen.
  • Druk op het e-mailadres achter 'Account'
  • Controleer of onder Server inkomende post achter de hostnaam web[11/12/14/15].movenext.nl staat. Soms staat er web16.movenext.nl, web16 is enkele jaren overgeplaatst naar web15. Deze oude hostnaam werkt niet.
  • Onder Server uitgaande post moet hetzelfde web[11/12/14/15].movenext.nl staan. Om dit te veranderen klik je op SMTP > De regel onder Hoofdserver > Verander achter Hostnaam de correcte naam (web[11/12/14/15].movenext.nl) > Gebruik SSL aan Serverpoort 465.
Bij andere mailprogramma's zal de oplossing voor dit probleem ook in de accountinstellingen liggen. Grootste boosdoener is vaak de hostnaam voor inkomende & uitgaande mail. Kijk hier als eerste naar.